نقل است روزی شیخ و مریدان در جایگاه ویژه استادیوم آزادی، بازی آبی‌ و قرمز را به نظاره بنشسته بودندی که ناگاه بادی عظیم وزیدن گرفتندی و جمله مریدان حامی تیم آبی را با خود ببردندی!
مریدان قرمز دوست را دیدن این صحنه بسیار خوش آمدندی.
پس شیخ را پرسیدندی: یا شیخ، حکمت چیست که این باد, آبیان با خود ببرد و ما بر جای خویشتن استوار مانده ایم؟ آیا جز این است که ما حقیم و آنان باطل؟
فرمود: ‌ای غافلان، شاد مشوید و دل‌ خوش مدارید که شما خود سوراخید و باد از میان سوراخ‌هایتان عبور همی‌ کنندی و این گونه است که بر جای ماندیدندی...