دموکراسی می گوید : رفیق حرفت را خودت بزن ،نانت را من می خورم!
 
مارکسیسم می گوید: نانت را خودت بخور ، حرفت را من می زنم!
 
فاشیسم می گوید : نانت را من میخورم ، حرفت را هم من می زنم ، تو فقط برای من کف بزن!
 
اسلام حقیقی می گوید: نانت را خودت بخور ، حرفت را هم خودت بزن ، من برای اینم  که به حق برسی!
 
اسلام دروغین می گوید:تو نانت را بیاور بده به ما، ما قسمتی از آن را جلویت می اندازیم و تو حرف بزن ... اما حرفی را که ما می گوییم!
 
                                                                  (معلم،دکتر علی شریعتی)